Usuwanie filtra/kary od Google

Przywrócimy Twojej stronie wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania.

Co to są filtry Google?

Filtry Google’a są to kary nałożone przez Google’a na witryny sklepowe, które nie przestrzegają wytycznych Google’a. Flirty są nakładane na strony www i sklepy internetowe, które stosują nieetyczne metody pozycjonowania. Kara może mieć formę nałożenia filtra, co skutkuje obniżeniem pozycji na jakiej wyświetla się dana witryna w wyszukiwarce. Kolejnym rodzajem kar nałożonych przez Google’a jest ban. Konsekwencją nałożenia banu jest usunięcie strony z wyników wyszukiwania. Filtry od Google’a można zdjąć, jednak konieczne jest stosowanie się do wytycznych Google’a.

Przyczyny otrzymania bana od Google’a

Zauważyłeś spadek ruchu z wyszukiwarki? Prawdopodobnie Google nałożył karę na Twoją witrynę, ponieważ nie spełniała wymagań. Istnieją dwa rodzaje kar, a mianowicie Filtr oraz Ban. Jaka jest różnica między nimi? Filtr jest łagodniejszą formą kary, ponieważ obniża pozycję strony w wynikach wyszukiwań, ale nie powoduje jej całkowitego zniknięcia. Z kolei Ban powoduje, że witryna zostaje całkowicie usunięta, czyli przestaje być indeksowana. Przyczyn otrzymania kary od Google’a może być wiele, a mianowicie:

  • spam,
  • nieprawidłowe przekierowania,
  • wirus na stronie,
  • zamieszczanie treści o niskiej wartości,
  • zbyt duże nasycenie tekstu frazami kluczowymi lub ich ukrywanie,
  • maskowanie grafiki,
  • nienaturalne linkowanie.

Po czym rozpoznać, że strona otrzymała karę? Przede wszystkim należy sprawdzić, czy poprawnie indeksuje się w wyszukiwarce, a także na jakie słowa kluczowe witryna się wyświetla. Warto także sprawdzić, na jakich stronach www umieszczone są linki prowadzące do strony. Jeśli pojawią się problemy, należy zwrócić się o pomoc do fachowców.

Na czym polega zdejmowanie filtrów od Google

Nagły spadek pozycji witryny internetowej w wynikach wyszukiwania może być skutkiem nałożenia przez Google kar. Pierwszym krokiem do zdjęcia nałożonych filtrów jest sprawdzenie, czy kara została rzeczywiście nałożona. Po potwierdzeniu otrzymania kary od Google’a należy zdefiniować przyczynę jej nałożenia. W tym celu możemy skorzystać z dostępnych narzędzi takich jak Google Search Console lub Google Analytics. Sprawdzamy, czy promocja witryny odbywa się w sposób zgodny z wytycznymi Google’a. Badamy jakość linków oraz usuwamy te, które nie zostały pozyskane w sposób naturalny. Sprawdzamy również czy treści zamieszczone na naszej stronie są unikalne. Po znalezieniu źródła problemu, rozwiązujemy go oraz sprawdzamy czy nasze działania przyniosły efekt w postaci awansu na wyższe pozycje w wyszukiwarce.

Co zyskamy dzięki usunięciu kary od Google’a

Usunięcie kar od Google’a pozwala uniknąć sankcji w postaci banów oraz filtrów. Wspomniane kary powodują spadek ruchu na stronie, ponieważ strona przestaje poprawnie działać, a nawet może zostać wyłączona. Szybkie i sprawne usunięcie kary od Google’a przywróci jej prawidłowe działanie i sprawi, że witryna znowu stanie się przyjazna zarówno dla konsumentów, jak i dla robotów Google’a. Po usunięciu kary:

  • strona poprawnie się wyświetla
  • jest przyjazna dla Google’a
  • generuje coraz większy ruch
  • uzyskuje wysokie pozycje

Co zyskamy dzięki usunięciu kary od Google’a

Otrzymanie kary od Google’a wiąże się z obniżeniem pozycji na jakiej wyświetla się dany sklep internetowy lub strona www. Skutkuje to zmniejszeniem liczby odwiedzin potencjalnych klientów. Dla sklepu internetowego taka sytuacja przyczynia się do mniejszej ilości sprzedaży produktów. Tylko szybkie i zdecydowane działania sprawią, że czas jaki upłynie od chwili nałożenia kary do czasu jej zdjęcia, będzie stosunkowo krótki. Zespół specjalistów SEO dzięki swojej stale poszerzanej wiedzy, doświadczeniu oraz narzędziom Google’a szybko pozna przyczynę nałożenia kary oraz zastosuje szereg działań mających na celu zdjęcie jej. Warto jest więc powierzyć zadanie zdjęcia filtru nałożonego przez Google profesjonalnej agencji reklamowej.