Pozycjonowanie blogów

Zwiększ widoczność swoich wpisów i spraw, że staną się przyjazne dla robotów Google.

Co to jest pozycjonowanie bloga?

W pozycjonowaniu bloga nie tylko kluczowe jest napisanie dobrego i wartościowego tekstu dla naszych czytelników. W pierwszej kolejności należy odpowiednio zoptymalizować kod strony tak, aby był dostosowany do wytycznych stawianych przez wyszukiwarkę Google. Trzeba zadbać także o to, aby strona wczytywała się jak najszybciej w przeglądarkach internetowych. Można tego dokonać poprzez wybór szybkiego i stabilnego hostingu specjalnie przygotowanego pod blogi, a także poprzez optymalizację zdjęć, tak aby zajmowały, jak najmniej miejsca, dzięki czemu będą się szybciej ładowały. Wracając do wartościowych tekstów, należy uwzględnić w nich odpowiednie nasycenie słów kluczowych, które pozwoli nam wypozycjonować naszą stronę na konkretne frazy, pod którymi chcemy, aby nasz blog się wyświetlał w wyszukiwarce Google. Ważne jest to, aby słowa kluczowe odzwierciedlały to, co użytkownicy wyszukują. Oczywiście im bardziej tekst jest wartościowy dla czytelników bloga, pozbawiony błędów językowych, urozmaicony różnymi zdjęciami, infografikami, filmami na temat, tym lepiej. Wprowadzenie tych wytycznych pozwoli na wypozycjonowanie bloga w przeglądarce Google.

Jakie są korzyści ze skutecznego pozycjonowania bloga?

Dla każdej osoby prowadzącej bloga ważne jest, aby publikowane wpisy trafiały do dużej grupy czytelników. Blog stał się bardzo popularny i dlatego konkurencja wśród blogerów stale wzrasta. Aby zyskać dużą grupę odbiorców, konieczne staje się pozycjonowanie bloga. Tylko poprawnie przeprowadzone pozycjonowanie bloga może przynieść szereg korzyści dla jego właściciela, a mianowicie:

  • zwiększyć ruch na stronie,
  • umożliwić lepsze poznanie odbiorców,
  • pozyskać wartościowe linki,
  • pozyskać sponsorów.

Zwiększony ruch organiczny wiąże się z większą liczbą czytelników. Im wyższe wyniki w wyszukiwarce, tym częstsze są wizyty potencjalnych czytelników. Posiadanie bloga, zwłaszcza firmowego, ułatwia nawiązywać relacje z konsumentami, przede wszystkim umożliwia budowanie wzajemnego zaufania i pomaga w podejmowaniu decyzji zakupowych. Kolejną korzyścią z pozycjonowania blogu jest pozyskanie sponsorów. Blogi, które są często odwiedzane przez czytelników bardzo chętnie, są sponsorowane przez reklamodawców. Tanie pozycjonowanie daje więc wymierne korzyści finansowe. Warto dodać, że częste wizyty użytkowników na blogu sprawiają, że rośnie satysfakcja blogera z napisania artykułu oraz mobilizuje go do pisania kolejnych.

Na czym polega pozycjonowanie bloga?

Skuteczne pozycjonowanie bloga polega na spełnieniu wszystkich niezbędnych wytycznych stawianych przez wyszukiwarkę Google. Bardzo istotną rolę w pozycjonowaniu bloga odgrywa optymalizacja zarówno treści, jak i kodu strony. Właściwie przeprowadzona optymalizacja strony doprowadzi do zwiększenia pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.

OPTYMALIZACJA BLOGA

Żeby strona generowała duży ruch, musi być właściwie wypozycjonowana, a z tym wiąże się optymalizacja kodu oraz treści na stronie.

DODAWANIE UNIKALNYCH TREŚCI

Ważne jest, aby artykuły na blogu były wartościowe i unikalne. Nie może być tak, że tekst jest skopiowany z jakieś innej strony internetowej. Należy zadbać o to, by w treści znajdowały się właściwie dobrane słowa kluczowe, nagłówki itp.

ZDOBYWANIE WARTOŚCIOWYCH LINKÓW

Należy także zadbać o odpowiednie linkowanie wewnętrzne we wpisach, czyli zamieszczać odnośniki odsyłające do innej podstron.

Przebieg pozycjonowania bloga

Osobom prowadzącym bloga zależy przede wszystkim na tym, aby treści, które tworzą były wartościowe i mogły zarabiać, a to możliwe jest tylko wtedy, gdy blog przyciąga liczne grono odbiorców zainteresowanych treścią. Żeby strona generowała duży ruch, musi być właściwie wypozycjonowana, a z tym wiąże się kilka ważnych zasad, a najważniejsze dotyczą optymalizacji treści na stronie oraz linkowania.

WYODRĘBNIENIE SŁÓW KLUCZOWYCH

Słowa kluczowe w tekście odgrywają bardzo ważną rolę ponieważ to one generują ruch na stronie. Dzięki nim użytkownicy trafiają na stronę po wpisaniu fraz w wyszukiwarce. Po przekierowaniu na daną witrynę mogą na niej pozostać, jeśli wyda im się ciekawa, mogą też zrezygnować i przejść na stronę konkurencji. W związku z tym należy zadbać o to, by tekst zarówno był nasycony słowami kluczowymi, ale także zachęcał do czytania.

UŻYCIE FRAZ KLUCZOWYCH W ODPOWIEDNICH MIEJSCACH

To, że słowa kluczowe muszą znaleźć się w tekście, to już wiemy, ale żeby przyniosły zamierzony efekt, muszą być rozmieszczone w odpowiednich miejscach, nie tylko w treści, ale także w tytule wpisu czy w poszczególnych nagłówkach. Google bardzo przychylnie ocenia wartość takich tekstów, choć należy zachować odpowiedni umiar w liczbie słów kluczowych, aby tekst nie wyglądał zbyt sztucznie.

LINKOWANIE

Linki wewnętrzne umożliwiają użytkownikom oraz robotom Google’a dotrzeć do wszystkich podstron bloga. Jeśli linkowanie jest przeprowadzone w odpowiedni sposób, znacznie ułatwia to indeksację poszczególnych podstron.

UMIESZCZENIE GRAFIKI W TEKŚCIE

Tekst wzbogacony grafiką jest urozmaiceniem tekstu, a przy okazji pomaga przy pozycjonowaniu bloga, o ile jest prawidłowo podpisany. Elementy graficzne pozytywnie wpływają na wpisy blogowe, ponieważ „przełamują” tekst i sprawiają, że tekst jest przejrzysty i czytelny.

Co bierze się pod uwagę podczas wyceny usługi pozycjonowania bloga?

Każda wycena usługi skutecznego pozycjonowania strony jest przygotowywana indywidualnie dla każdego klienta. Na koszt usługi pozycjonowania wpływ ma:

1 Lokalizacja

Na koszt pozycjonowania wpływa zasięg oraz obszar, na jaki chcemy promować daną stronę internetową. Koszt pozycjonowania zależy również od wielkości aglomeracji miejskich wchodzących w skład obszaru pozycjonowania.

2 Konkurencyjność fraz kluczowych

Na podstawie narzędzi Google’a badamy konkurencyjność fraz kluczowych i na ich podstawie określany koszt pozycjonowania.

3 Budżet klienta

Wspólnie z klientem określamy budżet, jaki chce przeznaczyć na promocję strony w Internecie i na jego podstawie określamy plan działania.