Audyty SEO

Sprawdź swoją witrynę czy jest dostosowana do wymagań wyszukiwarki Google.

Co to jest audyt SEO??

Audyt jest to usługa, której zadaniem, jest stworzenie listy rzeczy, które należy zmienić lub usprawnić na danej witrynie, a także wskazanie mocnych cech strony, które warto w przyszłości rozbudowywać. Tak przygotowany wytyczne są przedstawiane programistą, copywriterom i wszystkim innym osobom zajmującym się tworzeniem strony. Audyt wykonuje się po stworzeniu strony internetowej lub przed przystąpieniem do usługi pozycjonowania w celu osiągnięciu jak najbardziej, korzystnych efektów. Do wykonywaniu audytów wykorzystuje się do tego specjalistyczne narzędzia takie jak np. Senuto pozwalające wyciągnąć jak najbardziej trafne wnioski.

Korzyści, jakie daje audyt SEO

Profesjonalnie przygotowany audyt SEO powinien wskazać zarówno przyczyny, jak i sposoby rozwiązania problemów na stronie internetowej. Korzyści płynące z audytu SEO:

SZYBKIE WYKRYCIE BŁĘDÓW NA STRONIE

Szybkie odnalezienie błędów na stronie spowoduje szybką reakcję na poprawienie działania witryny, a to przełoży się na poprawę widoczności strony w wyszukiwarkach.

POPRAWNE INDEKSOWANIE SIĘ STRONY

Natychmiastowe wykrycie błędów na stronie prowadzi do szybkich zmian prowadzących do tego, aby strona zaczęła się poprawne indeksować.

OSIĄGNIĘCIE WYSOKICH POZYCJI

Poprawnie działająca strona wpływa na wzrost strony w wyszukiwarce Google, a to z kolei przekłada się na zwiększenie liczby wizyt na stronie.

DOSTOSOWANIE DO NAJNOWSZYCH REGUŁ

Profesjonalnie przygotowany audyt pozwala dostosować witrynę do najnowszych wytycznych, jakie stawiają stronom wyszukiwarki internetowe.

ZWIĘKSZENIE WSPÓŁCZYNNIKA KONWERSJI

Wskazanie elementów przyjaznych użytkownikowi dotyczących wyglądu strony, łatwości obsługi i intuicyjności w poruszaniu się po stronie przekłada się na zwiększenie konwersji.

UNIKNIĘCIE KARY OD GOOGLE’A

Wskazanie cech, jakie powinna posiadać każda strona internetowa uniemożliwi robotom Google’a nałożeni kary za niewłaściwe pozycjonowanie strony internetowej.

Na czym polega audyt SEO?

Audyty SEO to szczegółowa analiza stron internetowych, sklepów www oraz blogów pod względem dopasowania tych witryn internetowych do wymagań wyszukiwarek internetowych. Celem przeprowadzania audytów SEO jest podniesienie widoczności w wyszukiwarkach internetowych. Po przeprowadzeniu audytu wystawia się dokument z zaleceniami do wdrożenia. Podczas audytu sprawdzona jest, czy dany serwis internetowy posiada błędy techniczne, jeżeli tak to wymieniane są błędy oraz sposoby na ich usunięcie. Badana jest tu również cala struktura strony. Dany serwis internetowy analizowany jest również pod względem dostępności dla robotów Google’a oraz jego indeksacja . Podczas audytu SEO strony lub sklepu internetowego sprawdzana jest treść zamieszczona na danej witrynie oraz obecność fraz kluczowych. Testowana jest również wersja mobilna strony. Wszystkie nieprawidłowości są wymienione w w/w dokumencie wraz z informacją, w jaki sposób je poprawić. Ich zastosowanie znacznie wpływa na podniesienie pozycji w wyszukiwarce.

Jak przeprowadzamy audyt?

Proces analizowania przebiega na wielu płaszczyznach. Poniżej przedstawiamy etapy przeprowadzanej przez nas analizy strony.

Widoczność w wyszukiwarce Google

Audyt witryny internetowej zaczynamy od sprawdzenia dotychczasowej pozycji wyświetlania się strony. Na tym etapie sprawdzamy czy strona się wyświetla po wpisaniu w wyszukiwarkę fraz kluczowych oraz na jakiej pozycji. Jeżeli nie znajdujemy żadnych wyników wyszukiwania lub osiągnięty wynik jest niezadowalający badamy przyczyny i wskazujemy rozwiązanie.

Sposób wyświetlania się strony

Samo pojawienie się w wyszukiwarce nie jest gwarancją, że potencjalni klienci odwiedzą naszą witrynę. Ważny jest tutaj opis zachęcający do odwiedzin (description). Sprawdzamy czy poprawnie wyświetlają się tytuły wraz z opisami. Metaopisy powinny być unikalne dla każdej strony oraz zawierać rzetelne informacje o treściach znajdujących się na niej.

Sprawdzanie kodu strony

Analizujemy kod źródłowy strony. Sprawdzamy czy nie ma w nim błędów.

Analiza tytułów i śródtytułów

Bardzo ważne jest prawidłowe umieszczanie H1 oraz H2 i H3 w tekście. Pozwala to na lepsza zrozumienie treści znajdującej się na stronie. Sprawdzamy, czy zostały one prawidłowo zastosowane.

Znalezienie błędu 404

Sprawdzamy, czy wszystkie linki zamieszczone na stronie prawidłowo przekierowują oraz czy nie występuje tutaj błąd 404 (nie znaleziono).

Analiza nasycenia tekstu frazami kluczowymi

Badamy czy treści na stronie zawierają odpowiednią ilość fraz kluczowych. Ważne jest, aby pozycjonować się na kilkanaście różnych fraz. Dzięki temu osiągniemy wysokie wyniki wyszukiwania na różne zapytania potencjalnego klienta.

Analiza poprawności zamieszczonych na stronie zdjęć i obrazków

Sprawdzamy czy wszystkie obrazki i zdjęcia są prawidłowo opisane.

Sprawdzamy szybkość otwierania strony

Jest to bardzo ważny element. Im dłużej strona się ładuje tym większy jest współczynnik odrzucenia strony.

Badamy czy strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych

Responsywność jest obecnie obowiązkowa. Strony, które jej nie posiadają, będą pojawiały się na dalszych pozycjach w wyszukiwarce lub wcale.

Wykonanie raportu z przeprowadzonego audytu oraz wypisanie wytycznych do optymalizacji

Ostatnim etapem przeprowadzonego audytu jest wykonanie dla klienta raportu z jego przeprowadzenia. Opisujemy w nim dokładnie wszystkie etapy. Wymieniamy mocne i słabe punkty strony oraz dajemy wytyczne do poprawienia jej jakości.

Dlaczego warto zaufać profesjonalistom?

Audyt ma na celu znalezienie wszystkich mocnych i słabych punktów strony oraz sporządzenie wytycznych do optymalizacji. Dlatego bardzo ważne jest, aby był on przeprowadzony dokładnie. Doświadczony zespół specjalistów SEO i marketingu internetowego jest w stanie przeanalizować stronę internetową pod kątem błędów występujących na stronie oraz wskazaniem sposobu na usunięcie ich. W trakcie audytu strony www lub e-sklepu nasza firma korzysta z profesjonalnych narzędzi, które pomagają nam w trakcie jego przeprowadzania.

Nasz zespół już od ponad 10 lat przeprowadza audyty witryn internetowych, posiadamy więc doświadczenie i wiedzę niezbędną do przeprowadzania analiz stron i sklepów www.