Marketing szeptany, wpisy o Twojej firmie na blogach i forach

Zadbaj o to aby informacje o Twojej firmie bądź produktach znalazły się w miejscach, gdzie szukają ich potencjalni klienci.

Czym jest marketing szeptany?

Marketing szeptany, popularnie zwany szeptanką lub buzz marketingiem, jest bardzo skuteczną formą promowania strony lub sklepu internetowego. Promocja odbywa się poprzez prowadzenie kampanii wizerunkowej na różnych forach, blogach oraz serwisach opiniodawczych. Reklama powinna odbywać się w sposób naturalny oraz zachęcić pozostałych internautów do dyskusji na temat danego produktu lub usługi.

Korzyści płynące z marketingu szeptanego

Budowanie pozytywnego wizerunku firmy

Dzięki dodawaniu pozytywnych wpisów na różne serwisy opiniodawcze możemy sprawnie i świadomie budować pozytywny wizerunek naszej firmy. Możemy poprzez pozytywne wpisy zwiększyć zaufanie do naszych usług i produktów.

Niski koszt dotarcia do konsumenta

Koszty prowadzenia kampanii marketingu szeptanego są znacznie niższe niż inne formy promocji. Kampania szybko trafia do potencjalnego klienta oraz zachęca go do skorzystania z naszych usług.

Stały monitoring rozmów

Po użyciu odpowiednich narzędzi oraz obecności na różnych forach i blogach możemy kontrolować wpisy na temat naszej firmy oraz szybko reagować na negatywne opinie o nas.

Na czym polega buzz marketing?

Marketing szeptany (tzw. buzz marketing) polega na promowaniu usług, produktów, marki w sieci za pomocą odpowiednich treści reklamowych zamieszczanych na:

  • forach,
  • grupach dyskusyjnych,
  • blogach,
  • porównywarkach,
  • portalach społecznościowych,
  • innych stronach powiązanych z konkretną branżą.

Tego typu przekaz ma za zadanie nakłonić użytkowników do wykonania określonych działań, np. do skorzystania z usługi lub dokonania zakupu produktu.

Przebieg marketingu szeptanego.

1 Określenie celów oraz adresatów kampanii

Pierwszy etap kampanii obejmuje ustalenie, jakie cele ma ona spełniać. Następnie analizowany jest rynek oraz adresaci, do których kierowana będzie kampania.

2 Dodawanie wpisów do istniejącej konwersacji

Aby kampania była wiarygodna, przygotowane wcześniej wpisy wstawiamy do istniejącej już rozmowy. Oczywiście dbamy, aby wpis nawiązywał do toczącej się konwersacji.

3 Inicjowanie konwersacji na temat danego produktu

Aby zachęcić wybraną grupę internautów do rozmowy na temat usług i produktów, które obejmuje kampania, zakładamy nowe wątki na popularnych i wartościowych forach.

4 Analiza efektów

Ostatnim etapem jest analiza skuteczności przeprowadzonej kampanii. Analizowane są tutaj wszystkie podjęte działania oraz ich efekty.

Co bierze się pod uwagę podczas wyceny usługi?

Każdą kampanię buzz marketingową wyceniamy indywidualnie dla każdego klienta. Podczas wyceny liczy się cel, jaki klient chce osiągnąć, liczba wpisów oraz branża, w jakiej klient działa.