Analityka internetowa, analiza statystyk

Zdobądź klientów dzięki dokładnej analizie ich zachowania na Twojej stronie.

Czym jest analityka internetowa?

Analityka internetowa to złożony proces polegający na gromadzeniu danych o użytkownikach strony, ich zachowaniu na niej oraz dogłębną analizę tych danych. Odpowiednie narzędzia analityczne pomagają określić zainteresowania i potrzeby klientów i na ich podstawie optymalizować kampanię reklamową. Analiza internetowa pozwala ustalić, które z naszych działań marketingowych przynosi oczekiwane rezultaty, a które należy jeszcze poprawić.

Korzyści płynące z analityki internetowej

Uszczelnienie lejka sprzedażowego

Posługując się nowoczesnymi narzędziami analizującymi naszą witrynę internetową, dowiadujemy się, w jakim momencie klient zrezygnował z zakupu danego produktu. Analizujemy również, do jakiej grupy on należał. Taka wiedza pozwala na ponowne dotarcie do tej grupy z odpowiednią reklamą.

Optymalizacja kosztów reklamy w sieci

Jednym z elementów badanych w analityce internetowej jest skuteczność reklamy w sieci. Analizowane są koszty, jakie zostały poniesione na konkretna kampanię oraz jej efekty. Dzięki temu można znacznie obniżyć koszty na reklamę w Internecie.

Poznanie potrzeb klienta

Nowoczesne narzędzia pozwalają na śledzenie aktywności internautów na naszej witrynie. Dzięki temu możemy poznać ich potrzeby oraz zainteresowania. Na ich podstawie możemy budować swoją ofertę oraz kampanię reklamową.

Co wchodzi w zakres usług?

Analizę internetową witryny rozpoczynamy od doboru odpowiedniego narzędzia analitycznego. Konfigurujemy je w taki sposób, aby wyświetlały się nam tylko interesujące nas informacje. Dla klientów, którzy korzystają już z takich narzędzi, przeprowadzamy audyt. Dokładne skonfigurowanie narzędzi pozwala na otrzymanie precyzyjnych danych, na których podstawie budowana jest dalsza strategia.

Następnie zbieramy wszystkie dane, które muszą być rzetelne i użyteczne. Informacje te dotyczą ruchu, jaki odbywa się na stronie, pokazany jest współczynnik odrzucenia. Kolejnym etapem jest analiza zdobytych danych i na jej podstawie przeprowadzenie działań mających na celu usprawnienie działania witryny internetowej oraz zdobycie nowych klientów. Aby skutecznie prowadzić kampanie reklamowe w Internecie, konieczne jest regularne przeprowadzenie analizy internetowej.

Przydatne narzędzia do analizy

Na rynku jest bardzo wiele narzędzi, które służą do analizowania aktywności internautów. Oto lista najbardziej popularnych:

1 Google Analytics

jest to najbardziej popularne narzędzie wśród webmesterów. Pozwala ono określić ruch na stronie, konwersję oraz współczynnik odrzucenia. Dzięki temu narzędziu można poznać potrzeby potencjalnych klientów. Jedną z jego zalet jest fakt, że jest całkowicie bezpłatny.

2 TrueSocial Metrics

To narzędzie pozwala na analizę socjal mediów. Dzięki niemu możemy określić, jakie zainteresowania posiada nasza grupa docelowa. Wiedza ta pomaga w budowaniu odpowiedniego contentu dla wybranych platform społecznościowych.

3 Woopra

To narzędzie analizuje ruch na stronie w czasie rzeczywistym. Dzięki temu możemy w szybki sposób reagować na spadki konwersji oraz wzrost wskaźnika odrzuceń. Niestety jego wadą jest nieintuicyjny panel.

Dlaczego warto skorzystać z pomocy specjalistów?

Analiza internetowa do zagadnienie, które jest niezwykle istotne podczas promocji witryny w Internecie. Nasza agencja w sprawny i szybki sposób pozwoli Ci lepiej poznać swoich klientów, ich potrzeby i zainteresowania. Pomoże to przygotować odpowiednią ofertę. Skuteczna analityka internetowa pozwoli również obniżyć koszty kampanii reklamowych.