Sieć reklamowa / banery reklamowe w Google Ads

Stwórz kampanię w sieci reklamowej i czerp korzyści z Google AdWords

Co to jest sieć reklamowa w Google Ads?

Sieć reklamowa w Google AdWords to sieć, która wyświetla reklamy w formie tekstowej, graficznej, a także wideo. Sieć ta umożliwia kierowanie m.in. na słowa kluczowe, miejsca docelowe, lokalizację, tematy oraz zainteresowania. Sieć reklamową wyróżnia ogromny zasięg, dlatego dzięki niej można dotrzeć do niezliczonej liczby użytkowników. Bardzo często stosuje się ją w kampaniach wizerunkowych, które należą do najskuteczniejszego narzędzia promocji marki w Internecie.

Jakie są korzyści z prowadzenia kampanii w sieci reklamowej

Reklamy w sieci reklamowej wyświetlają się na podstawie zawartości witryny lub zainteresowań użytkownika. Użytkownicy przeglądający informacje w Internecie mogą trafić na reklamy Ads, które zostaną uznane przez tę platformę jako trafne pod względem wcześniejszych zapytań. Reklamy w sieci reklamowej często pojawiają się obok czytanych przez użytkowników treści.

KONTEKSTOWE KIEROWANIE REKLAM

Reklamy w sieci reklamowej Google AdWords można różnorodnie kierować, np. na zainteresowania użytkowników, wiek oraz płeć, tematy, a także miejsca docelowe.

OGROMNY ZASIĘG REKLAM

Reklamy mogą wyświetlać się nie tylko w sieci wyszukiwania, ale także na konkretnych stronach www oraz w witrynach partnerów Google, np. w serwisie YouTube.

OKREŚLENIE KONKRETNYCH WITRYN

W sieci reklamowej reklamy można kierować na wybrane miejsca docelowe. W ten sposób można szybko i skutecznie dotrzeć do osób zainteresowanych konkretnymi produktami, usługami.

DOTARCIE DO NIEŚWIADOMYCH UŻYTKOWNIKÓW

Reklamy mogą podążać za użytkownikami, którzy wcześniej odwiedzili stronę, ale nie dokonali konwersji. Tak działa remarketing. Reklamy pojawiają się na stronie prezentując produkty, o których istnieniu klient nie wiedział.

ATRAKCYJNE FORMATY REKLAM

W sieci reklamowej Google AdWords dostępne są następujące formaty reklam: tekstowe, graficzne, produktowe oraz multimedialne.

ZWIĘKSZENIE ŚWIADOMOŚCI MARKI

Reklamy w sieci reklamowej poprzez ogromny zasięg kampanii, zwiększają świadomość marki, a to z kolei przekłada się na zwiększenie liczby konwersji.

Na czym polega kampania w sieci reklamowej

Założenie kampanii w sieci reklamowej to proces, który wymaga kilku etapów. Na początku należy ustalić budżet dzienny oraz stworzyć reklamę w wybranym formacie. Najłatwiejszą opcją są reklamy tekstowe, choć jeśli decydujemy się na reklamy graficzne, np. w postaci banerów, w panelu Google AdWords można to wykonać samodzielnie w kilka minut. Następnym krokiem jest ustalenie, gdzie reklamy mają się wyświetlać. Można wybrać konkretne miejsca docelowe, np. za względu na tematy lub zainteresowania użytkowników. Na końcu należy określić stawkę za kliknięcie i już. Reklamy będą sprawdzone przez Google’a i gdy tylko zostaną zatwierdzone, zaczną się wyświetlać. Reklamy należy kontrolować, zwłaszcza na początku, aby móc później ja właściwie zoptymalizować.

Dostępne formaty reklam w sieci reklamowej

REKLAMY TEKSTOWE

Reklamy tekstowe to najprostszy format reklamy zarówno w sieci reklamowej, jak i w sieci wyszukiwania. Wystarczy dobrać odpowiednie słowa kluczowe i na ich podstawie stworzyć reklamy zachęcające użytkowników do kliknięcia. Reklama tekstowa składa się z nagłówka, tekstu reklamy oraz wyświetlanego adresu URL, na który użytkownicy zostaną przekierowani po kliknięciu w reklamę.

REKLAMY GRAFICZNE

Reklamy graficzne można przygotować samodzielnie korzystając z opcji elastycznego dostosowywania reklam pod względem wymiarów, wyglądu itp. Do panelu Google AdWords można także przesłać gotowe banery przygotowane przez grafika. Wymiarów jest mnóstwo w zależności od formatu poziomego, pionowego lub kwadratowego.

REKLAMY PRODUKTOWE

Stosowane są w sieci reklamowej, w kampanii produktowej. Tego typu reklamy zawierają grafikę, czyli miniaturki zdjęć produktów, krótki opis oraz cenę. Reklamy wyświetlają się w sieci wyszukiwania oraz w sieci reklamowej. W przypadku reklam produktowych można przygotować baner, na którym będą umieszczone oferowane produkty, informacja o promocji itp. W przypadku banerów grafika może być różnorodnie przedstawiona. Wszystko zależy od wyobraźni grafika.

REKLAMY MULTIMEDIALNE

Są to reklamy wideo, a także reklamy z animacją, które należy stworzyć przy pomocy odpowiedniego programu, np. Google Web Designer. Tego typu reklamy przyciągają uwagę użytkowników, ponieważ coś się na nich dzieje, towarzyszy im ruch, interakcja, a reklamy z animacją łatwiej zapadają w pamięć konsumentom.

Co bierze się pod uwagę podczas wyceny usługi

Opłaty za prowadzenie kampanii w sieci reklamowej można podzielić na:

  1. Budżet na kliknięcia – to pula środków do wykorzystania na kliknięcia. Będzie się pomniejszała przy każdym kliknięciu w reklamę. Cała ta kwota trafia do Google.
  2. Opłata za prowadzenie kampanii – związana jest z zakresem naszej pracy: utworzeniem konta, uruchomieniem kampanii, przygotowaniem tekstów reklamowych, monitoringiem kampanii itp.

W kampanii linków sponsorowanych ustala się budżet dzienny. Jeśli zostanie on wykorzystany, to reklama przestanie się wyświetlać i trzeba będzie czekać do następnego dnia. Z tego wynika, że im wyższy budżet, tym częściej reklamy będą wyświetlane.