Remarketing w Google Ads

Skutecznie docieraj do osób, które wcześniej odwiedziły Twoją stronę.

Co to jest remarketing?

Remarketing polega na ponownym nawiązaniu kontaktu z klientem, który wcześniej odwiedził stronę, ale nie dokonał zakupu, czyli nie dokonał konwersji. Stworzenie kampanii jest możliwe dzięki posiadaniu konta na Google AdWords. Kampania remarketingowa polega na kierowaniu reklamy do wybranych użytkowników Internetu w oparciu o ich wcześniejsze działania na stronie dzięki zastosowaniu plików cookie, które identyfikują dane klienta przez serwer reklamy.

Zalety korzystania z usługi

SZYBKIE DOCIERANIE DO KLIENTÓW

Kampania remarketingowa pozwala szybko dotrzeć do klientów i tym samym natychmiastowo przekazać im informację o nowościach i promocjach poprzez wykorzystanie tzw. list remarketingowych.

SPRECYZOWANIE GRUPY DOCELOWEJ

Precyzyjnie kierujemy reklamy – trafiamy tylko do tych, którzy już nas odwiedzili albo coś u nas kupili.

TRAFNA KOMUNIKACJA

Działania remarketingowe skutkują nawiązywaniem trafnej komunikacji, a także budowaniu długotrwałej relacji z klientem.

WYSOKI ZWROT Z INWESTYCJI

Spersonalizowany przekaz reklamowy pomaga w zwiększeniu sprzedaży, a to z kolei wpływa na wskaźnik ROI (wskaźnik zwrotu z inwestycji), który w przypadku remarketingu jest dość wysoki.

PODNIESIENIE ŚWIADOMOŚCI MARKI

Remarketing sprzyja poprawieniu widoczności marki w sieci, a także pomaga budować pozytywny obraz firmy w świadomości klientów.

KONTROLA KOSZTÓW

Prowadzenie kampanii remarketingowej jest stosunkowo tanie. Klient sam ustala stawkę i decyduje, z jakiego modelu płatności chce korzystać.

Jak działa remarketing?

Założenie kampanii remarketingowej przeprowadza się w następujący sposób. Na początku należy zainstalować na stronie www właściwy skrypt, za pomocą którego zdobędziemy informację na temat osób, które odwiedzają naszą witrynę. Dzieje się tak dzięki tzw. ciasteczkom, czyli plikom cookies. Właśnie w taki sposób tworzy się lista remarketingowa. W momencie, kiedy opuszcza się stronę internetową, reklama utworzona w kampanii Ads niejako „podąża” za użytkownikiem i wyświetla się na odwiedzanych przez niego innych witrynach, a także na portalach społecznościowych. Tak właśnie działa remarketing. Dzięki niemu użytkownicy mogą dotrzeć do odwiedzanych przez nich wcześniej stron i dokonać lub dokończyć zakup wybranego produktu.

Co obejmuje opłata za prowadzenie kampanii remarketingowej

Opłata za prowadzenie kampanii remarketingowej obejmuje:

  • przygotowanie zestawu banerów tekstowych i graficznych,
  • przygotowanie kampanii i jej ciągłe optymalizowanie,
  • raportowanie efektów.

Istnieje możliwość, aby klient podał swój budżet, jaki chce wydać na prowadzenie kampanii remarketingowej. Kampanie remarketingowe o bardzo wysokim budżecie wyceniane są indywidualnie.

Dlaczego warto powierzyć prowadzenie kampanii specjalistom

Wbrew pozorom utworzenie i prowadzenie kampanii remarketingowej nie jest łatwym zadaniem, ponieważ wymaga nie tylko odpowiedniej wiedzy i umiejętności, ale także analitycznego myślenia. W związku z tym warto powierzyć to zadanie specjalistom z branży marketingowej. To oni w odpowiedni sposób założą kampanię oraz zadbają o to, by była właściwie prowadzona. Na bieżąco będą eliminowali lub poprawiali wszelkie niedogodności związane z jej ustawieniami.

Powierzając prowadzenie kampanii remarketingowej specjalistom można na spokojnie skupić się na rozwijaniu swojego biznesu, a reklamę zostawić profesjonalistom.