- Co to jest reklama na YouTubeDowiedź się, czym jest reklama w serwisie YT.
- Jakie są korzyści z reklam na YTPoznaj korzyści, jakie da Ci reklama w najczęściej odwiedzanym serwisie video.
- Gdzie wyświetlają się reklamySprawdź, w jakim miejscu pojawi się Twój film promocyjny!
- Formaty reklam VideoDowiedź się, w jakiej formie wyświetli się Twoja reklama na YT.
- Co bierze się pod uwagę podczas wycenySprawdź, ile będzie kosztować promocja firmy w serwisie YouTube.
Reklama na YouTube
Pokarz swoją firmę w największym serwisie video!Chcesz aby Twoja reklama wyświetlała się na YouTube w postaci filmu reklamowego?
Co to jest reklama na YouTube
Reklama na YT to kolejna z form promocji firmy w Internecie, jaką umożliwia AdWords. Najbardziej rozpoznawalną reklamą na YT jest film promocyjny wyświetlany przed, w trakcie lub na koniec właściwego filmu. Do grupy reklam na YT zaliczamy również banery wyświetlające się obok filmy oraz w wynikach wyszukiwania. Reklama na YT formą przypomina reklamę telewizyjną, jest jednak od niej znaczne tańsza. Kolejną korzyścią takiej formy promocji jest możliwość kierowania do jakiej grupy odbiorców ma trafić kampania oraz monitoring liczby obejrzeń tej reklamy.
Jakie są korzyści z reklam na YT
Zwiększenie ruchu na stronie
Reklama w YT daje możliwość bezpośredniego przejścia z tego serwisu do strony reklamodawcy. Ciekawie zaprojektowana reklama sprawi, że potencjalni klienci chętnie odwiedzą stronę lub sklep.
Pozyskanie nowych klientów
Obecnie z YT korzysta ponad 3/4 internautów, dlatego też reklama w tym serwisie sprawi, że dotrze ona do sporej grupy nowych klientów. Odpowiednie kierowanie tą kampanią przyczyni się do zdobycia nowych klientów.
Sprzedaż produktów
Skuteczna kampania video sprawi, że reklama dotrze do klientów, którzy są zainteresowani produktami z naszej branży. Zaprezentowanie klientowi w sposób atrakcyjny naszych towarów sprawi, że chętnie je kupią.
Budowanie świadomości marki
Gwarantowane pierwszych 5 s filmu promocyjnego oraz możliwość jego udostępnienia sprawia, że reklama trafia do wielu odbiorców, który zaczynają rozpoznawać firmę reklamodawcy. Pomaga to w budowaniu zaufania do marki reklamodawcy.
Prezentacja nowych produktów
Kampania video pozwala na pokazanie szerszej grupie odbiorców nowości w asortymencie reklamodawcy. Taka prezentacja sprawia, że klienci są poinformowani o nowych możliwościach w firmie i często też decydują się na zakup tych produktów.
Obniżenie kosztów reklamy
Reklama w Internecie jest znacznie tańsza od telewizyjnej. Ponadto każdy z reklamodawców sam ustala sobie budżet jaki chce przeznaczyć na daną kampanię. Dodatkowo w przypadku reklamy video w Google AdWords płaci się tylko za te reklamy, które nie zostały przez użytkownika pominięte. Pierwsze 5 s reklamy jest gwarantowane i nie ponosi się za nie dodatkowych opłat.
Gdzie wyświetlają się reklamy
Reklama w YT dostarcza reklamodawcom wiele możliwości wyboru, w jakim miejscu ma wyświetlać się film promocyjny. Reklamy najczęściej wyświetlają się:
W zależności od zamierzonego efektu reklamodawca może wybrać model wyświetlania się filmu. W przypadku reklam pojawiających się przed filmem właściwym opłata zostaje naliczano dopiero w momencie obejrzenia całej (w przypadku dłuższych reklam 30 s) reklamy. Pierwsze 5 s jest za darmo. Dzięki temu możemy dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców.
Formaty reklam Video
1 TrueView In-Stream
Jest to najbardziej popularna forma kampanii Ads w YT. Polega ona na wyświetlaniu filmu promocyjnego przed, w trakcie lub po zakończeniu odtwarzania właściwego filmu. Zazwyczaj takie reklamy można po 5 s pominąć. Opłata naliczana jest dopiero po obejrzeniu całego filmu promocyjnego lub gdy film jest długi i trwa 30 s.
2 TrueView Discovery
Reklamy w tym formacie wyświetlają się w prawym górnym rogu strony jako polecany film do obejrzenia. Może również wyświetlić się jako baner w wynikach wyszukiwania oraz w formie nakładki na promowane filmy. Ta forma reklamy wymaga od potencjalnego klienta kliknięcia w reklamę w celu jej obejrzenia. Opłata naliczana jest w momencie interakcji z klientem. Video nie ma żadnych ograniczeń czasowych, natomiast miniatura zachęcająca do obejrzenia filmu tworzona jest w panelu Adwords.
3 TrueView for Action
Celem tej formy reklamy jest zwiększenia liczby konwersji. W trakcie wyświetlania się filmu promocyjnego pojawia się plansza, która zachęca odbiorcę do działania. Na komputerach wyświetleni planszy trwa 5 s, natomiast na urządzeniach mobilnych 7 s. Plansza ta wyświetli się jeżeli użytkownik nie pominie reklamy.
4 Masthead
Jest to bilbord, który wyświetla się na pierwszej stronie YT. Znajduje się on pod paskiem nawigacji. Rozliczenie odbywa się na podstawie ustalenia stawki za dobę wyświetlania. Jeżeli zależy nam na konkretnym terminie wyświetlania się reklamy, trzeba zarezerywować sobie termin nawet z kilkutygodniowym wyprzedzeniem.
5 First watch
Jest to pierwsza reklama, która jako pierwsza wyświetla się użytkownikowi YT. Może występować ona jako pomijalny pre-roll lub jako 20 -sekundowy niepomijalny film promocyjny. Opłaty są naliczane są za dobę wyświetlania.
Co bierze się pod uwagę podczas wyceny
Reklamy AdWords w YT są jedną z najtańszych form promocji firmy. Klient sam określa budżet, jaki chce przeznaczyć na prowadzenie kampanii. Opłaty pobierane są za wyświetlenie się całego filmu promocyjnego lub pierwszych 30 s tego filmu. Gwarantowane jest wyświetlenie się pierwszych 5 s filmu. Dzięki temu reklamodawca może zaprezentować swoją firmę sporej grupie odbiorców, bez konieczności poniesienia dodatkowych opłat.
Profesjonalna agencja SEO zajmuje się optymalizacją kampanii reklamowej oraz stałym jej monitoringiem, tak aby maksymalnie wykorzystać przeznaczony budżet na kliknięcia. Agencja reklamy w Internecie pobiera za swoje usługi opłatę, zwykle 20% kwoty, jaką klient przeznaczył na kliknięcia.