Reklama w poczcie Gmail

Mail reklamowy w skrzynkach odbiorczych na Gmailu, skierowany do Twoich potencjalnych klientów.

Co to jest reklama w poczcie Gmail

Gmail Sponsored Promotions (w skrócie GSP) to jedna z wielu form reklamy w Internecie, jakie oferuje AdWords. Wyświetlana jest ona w skrzynce pocztowej Gmail i wyglądem przypomina standardową wiadomość e-mail. Dzięki możliwości kierowania kampanią GSP możliwe jest dokładne określenie, do jakiej grupy odbiorców ma trafić reklama. Reklama w poczcie Gmail może zawierać grafikę, video, a także gotowe formularze.

Korzyści z reklam w Gmailu

Zwiększenie zysków firmy

Skuteczne kierowanie kampanią GSP pozwala na dotarcie do osób, które już są zainteresowane produktami lub usługami z naszej branży. Zwiększa się zatem szansa na pozyskanie nowego klienta, co w rezultacie skutkuje pomnożeniem przychodów firmy.

Zwiększenie ruchu na stronie

Dokładne określenie grupy docelowej, sprawia, że reklamy w poczcie Gmail są często klikane. Odpowiednio skonstruowana reklama zainteresuje potencjalnego klienta naszą firmą i spowoduje, że będą odwiedzali naszą stronę, w celu uzyskania dodatkowych informacji.

Budowanie świadomości marki

Tak jak w przypadku pozostałych form reklamy w AdWords, prowadzenie kampanii GSP przyczynia się do zwiększenia świadomości naszej marki. Klienci zaczynają zauważać naszą firmę oraz nabierać do niej zaufania.

Jak wygląda reklama w poczcie Gmail

Reklama GSP składa się z dwóch części: zwiniętej i rozwiniętej. Forma zwinięta to teaser i ma za zadanie zachęcić potencjalnego klienta do otworzenia tej reklamy oraz skorzystania z usług naszej firmy. Wyświetla ona nazwę oraz logo reklamodawcy, temat wiadomości, a także krótki tekst. Teaser jest oznaczony jako reklama, nie udaje więc zwykłego e-maila. Dlatego też ta forma reklamy jest uznana za mało inwazyjną i nienachalną. Po kliknięciu na teaser wyświetla się rozwinięta forma GSP. Wyglądem przypomina ona standardowy e-mail reklamowy. Reklama w poczcie Gmail zawierać może tekst, obrazy, formularz kontaktowy lub film wideo. Podczas tworzenia kampanii GSP mamy do dyspozycji gotowe szablony, np. szablon obrazu, pojedynczej promocji, czy też szablon katalogu. Możliwe jest również stworzenie własnego pliku HTML zgodnego z wytycznymi Ads. Użytkownik ma możliwość zapisania tej reklamy, przesłania jej do innej osoby oraz wejścia na stronę lub sklep reklamodawcy.

Metody kierowania kampanią reklamy w poczcie Gmail

Kampanią reklamową w poczcie Gmail można kierować wybierając grupę docelową na podstawie:

1Zainteresowań

Roboty Google analizują aktywność użytkowników w Internecie i na tej podstawie ustalają konkretne zainteresowania. Dzielimy tutaj grupy na użytkowników chcących dokonać zakupów w danej kategorii oraz grupy osób, które interesują się daną branżą.

2Słów kluczowych i tematów zawartych w e-mailach użytkowników

System wyświetli reklamę u danego użytkownika, jeżeli treści jego e-maili zawierają frazy kluczowe wybrane przez reklamodawcę.

3Listy klientów

Są to gotowe listy adresów e-mail, które należą do reklamodawcy. Po wgraniu ich do AdWordsa wyświetla się one u konkretnych użytkowników.

4Lokalizacji oraz wieku potencjalnego użytkownika

Możemy, tak jak w przypadku innych kampanii Google, określić grupę odbiorców na podstawie ich płci, wieku oraz miejsca zamieszkania.

Dlaczego warto powierzyć prowadzenie reklamy specjalistom

Kampania reklamowa w poczcie Gmail jest skuteczną metodą na zwiększenie sprzedaży w Twojej firmie. Aby była ona skuteczna konieczny jest dobór odpowiedniej formy reklamy oraz wybór grupy docelowej. Nasza agencja posiada doświadczenie w prowadzeniu tego typu kampanii. Kierując się swoją wiedzą oraz zdobytym doświadczeniem jesteśmy w stanie dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów przy założonym budżecie. Zwiększamy zatem wydajność reklamy w ustalonym koszcie.