Linki sponsorowane w Google

Bądź widoczny w Google już dzisiaj!

Co to są linki sponsorowane?

Linki sponsorowane to najbardziej popularna forma promocji firmy w Google AdWords. Reklama tekstowa wyświetla się nad wynikami organicznymi w wyszukiwarce Google’a oraz pod nimi. Linki pojawiają się, gdy zostaną użyte frazy kluczowe przyporządkowane do kampanii. Ta forma promocji firmy rozliczana jest za pomocą opłaty za kliknięcie. Dzięki temu, że linki sponsorowane pojawiają się na pierwszej stronie w wyszukiwarce, strona jest bardziej widoczna dla użytkownika i częściej odwiedzana.

Jakie są korzyści z prowadzenia kampanii linków sponsorowanych?

Miejsce na pierwszej stronie w wyszukiwarce Google

Decydując się na kampanię linków sponsorowanych klient ma pewność, że reklama ta wyświetli się nad wynikami organicznymi w wynikach wyszukiwania Google. Linki pojawiają się na pierwszej stronie wyszukiwarki, już na początku kampanii. Na efekty nie trzeba czekać tygodniami, pojawiają się one niemal natychmiast.

Zwiększenie ruchu na stronie

Pojawienie się na górze pierwszej strony w Googlu sprawia, że strona internetowa lub sklep www jest bardziej widoczny dla potencjalnych klientów. Dzięki temu witryny te są częściej odwiedzane przez użytkowników. Reklamodawca ma zatem możliwość zaprezentowania swojej oferty nowym klientom.

Wzrost zysków ze sprzedaży

Częste wizyty na stronie sprawiają, że rośnie też liczba sprzedanych produktów i usług.

Budowanie świadomości marki

Pojawienie się na pierwszej stronie w wyszukiwarce, przed wynikami organicznymi powoduje, że klienci zapoznają się z marką reklamodawcy. Przyczynia się to do budowania zaufania do firmy. Klienci częściej decydują się na zakup określonej usług lub produktu jeżeli ufają danej firmie.

Kierowanie kampanią

AdWords dają dużo możliwości jeżeli chodzi o kierowanie kampanii do grupy odbiorców. Odpowiednie zoptymalizowana kampania sprawia, że reklama wyświetla się tylko osobą, które mogą być zainteresowane ofertą reklamodawcy. Kryteria, jakimi posługuje się Ads w celu znalezienie odpowiedniego targetu to zainteresowania, frazy kluczowe, wiek i lokalizacja.

Zdobywanie leadów

Kampanie w AdWords mogą być monitorowane przez cały czas ich trwania. Dzięki temu reklamodawca może sprawdzić, jakie frazy najczęściej interesują potencjalnego klienta. Pozwala to na rozpoznanie potrzeb docelowej grupy odbiorców oraz dopasowanie do nich swojej oferty.

Na czym polega prowadzenie kampanii linków sponsorowanych?

Kampania linków sponsorowanych polega na pozyskaniu nowych klientów poprzez reklamę tekstową wyświetlaną przed wynikami organicznymi w wyszukiwarce Google. Dlaczego właśnie w tej wyszukiwarce? Ponieważ Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką w Polsce. Ponad 90% użytkowników z niej korzysta. Dlatego też w celu pozyskania nowych klientów warto jest promować swoją firmę w tej wyszukiwarce.

Prowadzenie kampanii reklamowej linków sponsorowanych polega na ustaleniu budżetu kampanii, stawki za kliknięcie oraz grupy docelowej. Poprzez odpowiednią optymalizację kampanii można dotrzeć do tej grupy klientów, którzy są zainteresowani ofertą reklamodawcy. Stały monitoring pozwala na określenia potrzeb klientów, a testowanie stawek za klikanie poszczególnych fraz przyczyniają się do maksymalnego wykorzystania budżetu.

Przebieg kampanii linków sponsorowanych

Założenie konta na Google AdWords

Aby móc prowadzić kampanię reklamową w Google Ads konieczne jest posiadanie czynnego konta. Jeżeli reklamodawca po raz pierwszy chce wykorzystać do promocji swojej firm linki sponsorowane musi założyć sobie konto na Google AdWords. Zakładanie konta jest intuicyjne.

Określenie budżetu kampanii

Kolejnym etapem kampanii linków sponsorowanych jest określenie, jaka kwotę reklamodawca chce przeznaczyć na całą kampanię i wpłacenie ich do Google AdWords.

Określenie fraz kluczowych

Dobór fraz jest bardzo istotny. Ważne jest aby ich dobór był przemyślany, gdyż mają one również wpływ na to, w jakiej grupie potencjalnych klientów wyświetli się reklama.

Ustalenie grupy docelowej

W Google AdWords istnieje kilka metod na wybranie grupy docelowej. Można je ze sobą dowolnie łączyć. Grupy wybierane są na podstawie fraz kluczowych zawartych w zapytaniu użytkownika, jego zainteresowań, wieku, płci oraz miejsca zamieszkania.

Monitoring kampanii

Kampania linków sponsorowanych powinna być stale monitorowana. Sprawdza się tutaj skuteczność tej formy reklamy, czy założone cele są realizowane, czy też konieczna jest optymalizacja.

Optymalizacja

Jest to jeden z najważniejszych punktów przebiegu kampanii. Aby maksymalnie wykorzystać budżet kampanii, można eksperymentować ze stawką za kliknięcie. Można również wykluczać frazy kluczowe, które nie są atrakcyjne dla potencjalnego klienta, a dodawać nowe słowa, które podniosą konwersję.

Raport

Sporządzenie raportu z przeprowadzonych prac nad kampanią oraz osiągniętych wyników.

Co bierze się pod uwagę podczas wyceny?

Budżet w linkach sponsorowanych ustala reklamodawca. To on decyduje, jaką kwotę chce przeznaczyć na daną kampanię. Płaci się tutaj tylko za kliknięcia, a nie za wyświetlenia. Aby zwiększyć wydajność danej kampanii (zwiększyć liczbę kliknięć w danym budżecie) warto jest zlecić prowadzenie reklamy profesjonalnej agencji SEO. Koszt prowadzenia takiej kampanii to przeważnie 20% budżetu przeznaczonego na kliknięcia.