Kampanie produktowe / Zakupy Google

Rozwiń swój biznes w Internecie – zaprezentuj swoje produkty/usługi potencjalnym klientom

Co to jest kampania produktowa?

Kampania produktowa w Google AdWords przeznaczona jest dla sklepów internetowych, a jej głównym celem jest rzecz jasna sprzedaż produktów. Reklamy wyświetlają się w formie zdjęcia produktu wraz z opisem oraz ceną. Dzięki temu użytkownicy mogą szybko wyszukać informacje o interesujących ich produktach. W kampanii produktowej reklamy tworzone są automatycznie za pomocą platformy Google Merchant Center, w której tworzone są pliki danych, czyli informacje o produktach. Na koncie Ads można edytować grupy produktowe, analizować skuteczność kampanii, a także ustalać stawki za kliknięcie w reklamę.

Jakie są korzyści z prowadzenia kampanii produktowej

ZWIĘKSZONY RUCH NA STRONIE

Reklamy produktowe wykazują większy współczynnik klikalności niż kampanie tekstowe, ponieważ zawierają zdjęcie produktu oraz jego cenę, a to najbardziej interesuje klienta.

SZEROKI ZASIĘG REKLAMY

Użytkownicy mogą zobaczyć oprócz reklam produktowych, także reklamy tekstowe, co znacznie zwiększa widoczność oferowanych produktów, usług.

NISKIE KOSZTY

Podobnie jak w przypadku reklam tekstowych, w kampanii produktowej płaci się jedynie za kliknięcie w reklamę. Stawki można ustawiać i zmieniać samodzielnie.

SPRECYZOWANIE GRUPY DOCELOWEJ

Reklamy w kampanii produktowej można z łatwością dopasować do zapytań klientów. Sprecyzowanie grupy docelowej ma ogromny wpływ na podniesienie konwersji.

BIEŻĄCE RAPORTOWANIE I KONTROLA

VSkuteczna kampania w AdWords wymaga ciągłej kontroli i optymalizacji. Tylko wtedy można osiągnąć zamierzony efekt.

ATRAKCYJNY WYGLĄD REKLAM

Nic tak nie przyciągnie uwagi użytkownika, jak wygląd graficzny reklamy. Taka forma prezentacji produktu pozytywnie wpłynie na konwersję, czyli zakup produktów.

Na czym polega prowadzenie kampanii produktowej

Tak jak już wspominaliśmy na początku, podstawią działania kampanii produktowej jest zbiór danych o sprzedawanych produktach. Warto zadbać o to, by zbiór ten był przygotowany we właściwy sposób, czyli nie zawierał żadnych błędów, a informacje dotyczące poszczególnych produktów były prawdziwe. To ważna czynność, od której tak naprawdę zależy powodzenie kampanii.

Tworzenie feedu w Google Merchant Center

Czym jest feed?

Czym jest feed? Feed to nic innego jak plik zawierający szczegółowe informacje na temat każdego produktu. Zwykle zawiera on grafikę, cenę produktu oraz krótki opis. Na podstawie tego pliku Google dokładnie wie, jakie produkty będą reklamowane. W jaki sposób przygotować feed?

Jest to plik ze wszystkimi produktami, jakie chcesz reklamować. Na jego podstawie Google wie, które produkty chcesz proponować do sprzedaży. Przygotowanie pliku z danymi wymaga czasu oraz dokładności. Plik można stworzyć w arkuszu kalkulacyjnym, ale tylko wtedy, gdy produktów nie jest zbyt dużo. Jeżeli jest ich bardzo dużo, lepiej powierzyć to zadanie specjaliście, który stworzy ten plik w formacie xml. Jeśli zbiór jest gotowy, wysyłamy plik do konta Google Merchant Center. Następnie łączymy to konto z kontem Ads. Gdy plik zostanie zatwierdzony, można ruszać z kampanią, czyli ustalić budżet dzienny, stawki za kliknięcie itp.

Przy prowadzeniu kampanii produktowej ważne jest, aby na bieżąco kontrolować kampanię, analizować wyniki i w razie potrzeby przeprowadzać optymalizację, tak by kampania jak najlepiej działała i przynosiła zyski.

Miejsca wyświetlania się reklam w kampanii produktowej

Reklamy w kampanii produktowej mogą wyświetlać się równocześnie z reklamami tekstowymi. W ten sposób ma się pewność, że klienci dotrą do całej grupy produktów. Znajdą odpowiedź na każde zapytanie, a to zwiększa szansę na kliknięcie w reklamę i przekierowanie na stronę sklepu, w którym być może dojdzie do konwersji.

Reklamy produktowe mogą wyświetlać się w następujących miejscach:

1 WYSZUKIWARKA GOOGLE

śieć wyszukiwania Google obejmuje przede wszystkim wyszukiwarkę Google.com oraz witryny regionalne, np. Google.pl. Reklamę w sieci wyszukiwania należy ustawić w taki sposób, aby wyświetlała się na konkretne zapytanie wpisane przez użytkownika do wyszukiwarki.

2 ZAKUPY GOOGLE

platforma ta adresowana jest dla osób prowadzących handel elektroniczny, czyli dla osób posiadających sklep internetowy. Reklamy będą wyświetlać produkty wraz ze zdjęciem, ceną oraz krótkim opisem.

3 WITRYNY PARTNERÓW GOOGLE

taką witryną jest m.in. YouTube, gdzie reklamy wyświetlają się przed lub w trakcie nagrań wideo lub w wynikach wyszukiwania. Dzięki partnerom w sieci Google reklamy docierają do ogromnej liczby konsumentów.

Co bierze się pod uwagę podczas wyceny prowadzenia kampanii produktowej

Opłaty za prowadzenie kampanii produktowej w Google AdWords można podzielić na:

  1. Budżet przeznaczony na kliknięcia – są to środki, które będą pomniejszały się kiedy tylko użytkownik kliknie w reklamę. Cała kwota trafia do Google’a.
  2. Opłata za prowadzenie kampanii – są to koszty związane z pracą specjalistów, którzy zakładają oraz prowadzą kampanię, czyli tworzą konto, przygotowują reklamy, ustalają budżet dzienny, stawkę za kliknięcie oraz zajmują się bieżącym monitoringiem kampanii.

W kampanii produktowej, podobnie jak w pozostałych typach kampanii Ads, ustala się budżet dzienny. Jeśli będzie on niski, a stawki za kliknięcie w reklamę będą wysokie, budżet może zostać szybko wykorzystany i reklamy przestaną się wyświetlać. W związku z tym należy powierzyć to zadanie specjalistom, którzy zadbają o to, by budżet i stawki za kliknięcie były optymalne.